Boekhuis De Brug is geen doorsnee boekhandel, maar werkt vanuit een duidelijke visie:
“Christenen ondersteunen op hun plaats in gezin/familie, gemeente en maatschappij.”
Hier willen we op de volgende manieren vorm aan geven:
- Boeken, muziek en andere artikelen verkopen die mensen kunnen helpen bij de opbouw van hun geloof.
- Niet-christenen bekend maken met het evangelie, voor zover dat in ons vermogen ligt.
- Een aandeel leveren aan de eenheid van christenen (c.q. kerken en gemeenten).
Om bovenstaande visie/missie uit te beelden is het volgende logo ontworpen:
Een brug verbindt altijd 2 delen met elkaar. Zo kunnen wij door middel van ons assortiment mensen met het christelijk geloof verbinden. Ook het geven van een cadeau of het sturen van een kaart kan mensen dichter bij elkaar brengen.
De twee balkjes in het logo stellen de te verbinden delen/mensen voor. De woorden De Brug (dat zijn alle vrijwilligers samen) staan in het midden als de verbindende factor. De pijlers waar de brug op rust, ook verbeeld in de rechthoekige blokjes, zijn de boeken, de kaarten en de cadeauartikelen (waaronder ook de muziek). Door middel van deze producten worden mensen met elkaar en met het evangelie verbonden.
De kleuren zijn donkergrijs en oranje. Deze zijn gekozen in harmonie met de kleurstelling van het in- en exterieur van de winkel.
“De Brug verbindt”